white-logo.png

חיתום רכב

 עולם ביטוח הרכב הוא עולם גדול ומעניין. 

מספר הלקוחות הפוטנציאלים הוא כמספר הנהגים, מאחר ובעוד שבביטוחים אחרים אדם יכול לבחור אם הוא רוצה לבטח את עצמו או לא )כמו בביטוח חיים או אובדן כושר עבודה(, במקרה של ביטוח רכב כל אדם חייב לבטח את רכבו לפחות בביטוח חובה על פי חוק )ומומלץ מאוד שזה לא יהיה הביטוח היחיד כמובן(. 

 ביטוח חובה מכסה נזקי גוף – של הנהג, של נוסעים נוספים ברכב, וגם של אנשים שהיו מחוץ לרכב בזמן התאונה, לרבות הולכי רגל. 

 ישנו ביטוח צד ג' שיבטח את הנזק שגרם הנהג לרכבו של נהג אחר )ולכן הוא נקרא צד ג' – המבוטח וחברת הביטוח הם צדדים א' ו-ב'(. 

 וישנו גם הביטוח המקיף – אשר כולל את הכיסוי לנזק של צד ג', וכמו כן כולל כל נזק אשר ייגרם לרכב המבוטח, כמו גם כיסוי במקרה של גניבת הרכב. ישנם אלמנטים נוספים שחברות הביטוח יכולות להוסיף לביטוח המקיף – בהתאם לשיקול דעתן או לשיקול דעת הלקוח – מה שכמובן יכול להשפיע על המחיר. 

 חתם הרכב )אותו אדם אשר מבצע את החיתום( יצטרך לשכלל את כלל הנתונים של אותו לקוח ספציפי )כמו למשל: ותק הנהיגה, האם הוא נהג צעיר או נהג חדש, האם הוא עבר תאונות ב-3 השנים האחרונות, על איזה סוג של רכב הלקוח מבקש לעשות ביטוח ועוד(, ובהתאם לזה להחליט האם שווה לחברה לבטח את אותו לקוח, ואם כן, מה תהיה העלות שיצטרך לשלם עבור הפוליסה הזאת. 

 כמובן שהחתם יצטרך להכיר את כל האפשרויות העומדות בפניו, ולהתאים את הפוליסה ללקוח בצורה כזאת שהיא אכן תכלול את הכיסוי הרצוי ותיתן את המענה המתאים, אך מצד שני שהעסקה תהיה כדאית ורווחית לחברה, ושלא תפסיד כסף רב במקרה בו הנהג בוחר להפעיל את הביטוח שעשה.